kfq소개

  • CEO 인사말
  • KFQ 연혁
  • 품질방침
  • 공평성 및 전문성 운영방침
  • 경영이념 및 비전
  • 사업안내
  • 조직도
  • 오시는길

Quality Policy

I, in charge of verification and certification of the KFQ, shall declare and realize the below quality policy in offering verification and certification services, entrusted by the board of directors.

품질방침 Quality Policy

우리는 개인의 복지와 인류의 번영에 기여하는 올바른 품질문화의 정착과 환경보존을 위해 검·인증이 의미하고 있는 사회적인 역할과 책임을 깊이 인식한다. We deeply perceive social roles and responsibilities of verification/certification for the establishment and environmental conservation of proper quality culture making contributions to individual welfare and mankind’s prosperity.
이에, 지역 및 국제 사회의 고객과 그들을 중심으로 한 모든 이해관계자가 우리의 검·인증활동을 통하여 최고의 혜택을 누릴 수 있도록 최선을 다한다. We shall do out best for the clients and all interested parties in the local and international communities to enjoy premier benefits through our verification/certification activities.
이를 달성하기 위하여 우리는 다음사항을 검·인증운영의 기본원칙으로 삼고 실천해 나간다. To achieve all these, we shall set the following as fundamental principles in verification/certification operation and shall apply them in practice:
1. 검·인증서비스의 신뢰성을 위해 투명성, 공평성, 전문성에 최고의 가치를 둔다. We shall put prime value on transparency, impartiality and professionalism for the confidence of verification/certification services.
2. 이해관계자 지향적인 검·인증 서비스를 제공한다. We shall provide interested party-oriented verification/certification services.
3. 지속적인 개선에 원칙을 둔 경영시스템을 보급한다. We shall spread the management system based on a continual improvement principle.

All employees of the KFQ shall recognize the above quality policy clearly and put all efforts to fulfill it.
In addition, I shall support all requirements which are needed for our employees to meet their duties to realize the above quality policy.

Jan. 1, 2019
Ji Young Song, CEO of the Korean Foundation for Quality